An Unbiased View of مریضی کنگو

Wiki Article

عفونت اندام‌های داخلی از جمله مجاری گوارشی (معده و روده)، ریه‌ها و مغز (انسفالیت)

پس از خشک شدن کامل تاول‌ها، امکان سرایت بیماری به شخص دیگر وجود نخواهد داشت. بهترین راهکار برای کنترل و کوتاه‌تر کردن دوران بیماری، مشاوره با یک پزشک عفونی است.

○ از دست دادن شنوایی یا درد شدید در یک گوش، سرگیجه یا از دست دادن حس چشایی در زبان که می‌تواند از علائم سندرم رمزی هانت باشد و همچنین نیاز به درمان فوری دارد.

حوله ‌ای را در آب سرد فرو برده و بعد از آبكشی روی ناحیه صدمه دیده قرار دهید. هر چه آب خنك ‌تر باشد احساس بهتری خواهید داشت.

غذا‌های حاوی اسید‌های چرب ضروری سالم مانند: آووکادو، زیتون و روغن زیتون، ماهی سالمون دریایی و ماهی‌های مفید دیگر و همچنین مکمل روغن ماهی

○ التهاب مغز یا نخاع، مانند آنسفالیت یا مننژیت. این عوارض جدی و تهدید کننده زندگی هستند.

○ درد یا بثوراتی که چشم را هم درگیر می‌کنند و برای جلوگیری از آسیب دائمی چشم باید فوراً درمان شوند.

● زونا یک بیماری زونا از چیه عفونت ناشی از ویروس واریسلا زوستر است که همان ویروس عامل آبله مرغان است.

مصرف آنتی بیوتیک‌های خوراکی برای درمان عفونت‌های ثانویه

با همه موارد گفته شده، لازم است یاداوری کنیم که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد؛ زیرا زونا یک بیماری عفونی بوده و باید دوره خود را سپری کند.

● در حالی که ابتلا به زونا در دوران بارداری غیرعادی است، اما ممکن است. اگر با فردی که مبتلا به آبله مرغان یا عفونت فعال زونا است در تماس باشید، اگر واکسینه نشده‌اید یا قبلاً هرگز آن را نداشته‌اید، می‌توانید به آبله مرغان مبتلا شوید.

* ندرتا آزمایش‌ خون، كشت‌ مایع‌ تاول ‌ها و نمونه‌ برداری‌ از پوست‌ انجام‌ می‌ گیرد.

نیروی دریایی آمریکایی همچنین در حال اعزام یک ناوتیپ مهندسی به آن سوی اقیانوس اطلس است تا یک اسکله موقت برای کمک‌ها از طریق دریا بسازد.

● هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد، اما درمان علائم آن در اسرع وقت می‌تواند به جلوگیری از عوارض و تسریع بهبودی کمک کند.

Report this wiki page